GTT Communications, Inc., a leading global provider of managed network and security services to multinational organizations, has announced that its SIP Trunking customers can now enjoy Zoom Phone Bring Your Own Carrier (BYOC) services with even more ease with the introduction of Zoom Phone Provider Exchange capabilities. The peering relationship between GTT and Zoom now allows GTT customers to use the self-service means of Provider Exchange to easily enable GTT as the global voice provider inside their Zoom Phone platform.

Zoom Phone and GTT SIP Trunking provide low latency global calling on six continents across GTT's voice network, supported by GTT's global Tier 1 IP backbone. Zoom Phone BYOC allows customers to use GTT for phone numbers, including number porting and global and emergency calling. Any organization with locations and employees in countries supported by GTT can use Zoom Phone through BYOC connectivity.

“With GTT’s SIP Trunking and Zoom’s BYOC services, enterprises now have a clear and simplified migration path to a cloud solution from their organization’s legacy on-premises PBX, allowing them to stay productive, efficient and connected,” said Mark Jenkins, Head of Strategic Alliances, Zoom.

"Delivering critical business communication capabilities over a single global IP connection, GTT SIP Trunking improves collaboration and infrastructure efficiency," said Todd Kiehn, Senior Vice President of Strategy and Product, GTT. "GTT's fully redundant, global and robust SIP-based network has been purpose-built to meet the demands of bandwidth-intensive applications like Zoom Phone, providing a better-quality user experience for enterprise customers."

Customers can now enjoy all the features of Zoom Phone while benefiting from GTT’s global voice solution for outbound calling, as well as free office-to-office calls, new and ported Direct Inward Dialing numbers and toll-free services.

Acerca de GTT

GTT es un proveedor de servicios gestionados de red y seguridad para organizaciones internacionales. Diseñamos y entregamos soluciones que aprovechan tecnologías avanzadas de nube, redes y seguridad. Complementamos nuestras soluciones con un conjunto de servicios profesionales y excepcionales equipos de ventas y soporte en los mercados locales de todo el mundo. Atendemos a miles de empresas nacionales y multinacionales con una cartera que incluye SD-WAN, seguridad, Internet, voz y otras opciones de conectividad. Nuestros servicios sacan partido de forma única de nuestra red global Tier 1, considerada una de los mejores del mundo, conectando más de 260 ciudades en seis continentes. La cultura de la empresa se basa en una experiencia de servicio centrada en el cliente, reforzada por nuestro compromiso con la excelencia operativa y la mejora continua en nuestras prácticas comerciales, ambientales, sociales y de gobernanza. For more information, visit www.gtt.net.

Consultas de los medios de comunicación de GTT en América: Mary Lynn Heath, GTT +1-646-214-4078 [email protected]
Consultas de los medios de comunicación de GTT en Europa: Siria Nielsen, GTT +31-6-2835-4259 [email protected]
Relaciones con los inversores de GTT: Charlie Lucas, vicepresidente de finanzas de GTT [email protected]