GTT levert Barry Callebaut wereldwijd SD-WAN om de prestaties van bedrijfskritische applicaties te verbeteren

De volledig beheerde SD-WAN-oplossing verbetert de end-to-end controle en de applicatieprestaties, verlaagt de total cost of ownership van het netwerk en verhoogt de wereldwijde bandbreedte met ruim 77%

De globale implementatie van 131 sites in meer dan 30 landen werd sneller voltooid dan gepland

Amsterdam, 9 december 2021

GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), de toonaangevende internationale leverancier van cloudnetwerken voor multinationals, maakt vandaag bekend dat Barry Callebaut, de grootste fabrikant van chocolade- en cacaoproducten ter wereld, een volledig beheerde SD-WAN-service geïmplementeerd heeft met GTT. Hierdoor worden 131 sites van Barry Callebaut in meer dan 30 landen op 6 continenten met elkaar verbonden. De GTT SD-WAN-oplossing integreert de VMware SD-WAN1-technologie met de globale Tier 1-internetbackbone van GTT. Deze biedt private en directe cloudconnectiviteit, zodat de prestaties van bedrijfskritische applicaties worden verbeterd

—Steven Vandamme, CIO, Barry Callebaut

De implementatie van de SD-WAN-oplossing van GTT is voor Barry Callebaut het vierde generatie Wide Area Network (WAN), waarbij nu de transformatie van een MPLS-gebaseerd netwerk naar een grootschalige SD-WAN-implementatie gerealiseerd werd. De beheerde SD-WAN-oplossing van GTT biedt Barry Callebaut een sterkere automatisering en gecentraliseerde beheermogelijkheden. Het low-touch implementatieplatform biedt de provisioning extra flexibiliteit tijdens het provisioning proces. Bovendien verlaagt de beheerde SD-WAN-oplossing de total cost of ownership van het netwerk voor Barry Callebaut en neemt de wereldwijde bandbreedte met meer dan 77% toe. Hiermee wordt de toekomstbestendigheid van het netwerk gegarandeerd. GTT verzorgde het ontwerp, de configuratie en de oplevering van de oplossing voor de globale organisatie van Barry Callebaut. De implementatie werd hierbij sneller dan gepland voltooid. Dankzij GTT's uitgebreide dienstenpakket wordt er wereldwijd een consistent serviceniveau gegarandeerd.

Barry Callebaut, 's werelds grootste chocoladefabrikant, heeft door GTT beheerde SD-WAN geïmplementeerd om 131 locaties in meer dan 30 landen met elkaar te verbinden.

"We hebben GTT gekozen vanwege zijn uitstekende trackrecord in het opleveren van betrouwbare, wereldwijde netwerkoplossingen en vanwege zijn flexibiliteit, die goed aansluit bij de innovatieve cultuur bij Barry Callebaut", aldus Steven Vandamme, chief information officer bij Barry Callebaut. "GTT heeft geweldige ondersteuning geboden bij het ontwerp en de bouw van een vereenvoudigd, agile en efficiënt netwerk, waarmee wij onze 'cloud first'-strategie mogelijk kunnen maken. Dit helpt ons bij het verbeteren van een groot aantal onderdelen van onze wereldwijde activiteiten, van supply chain-management tot de productiviteit van onze medewerkers. Deze SD-WAN-oplossing aangeboden door GTT helpt ons bij het versnellen van onze voor digitale transformatie-strategie."

"GTT heeft geweldige ondersteuning geboden bij het ontwerp en de bouw van een vereenvoudigd, agile en efficiënt netwerk, waarmee wij onze 'cloud first'-strategie mogelijk kunnen maken"
—Steven Vandamme, CIO, Barry Callebaut

"We zijn erg blij dat we de bedrijfsdoelstellingen van Barry Callebaut kunnen ondersteunen met onze veilige, globale en hoog performante SD-WAN-oplossing", zegt Tom Homer, GTT division president Europa. "We hechten veel waarde aan de kracht van ons partnerschap. We blijven oplossingen leveren die voldoen aan de immer evoluerende netwerkbehoeften van Barry Callebaut."

__________________________________________

1 VMware en VMware SD-WAN zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of van haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden.

Over GTT

GTT levert een veilige, wereldwijde verbinding en verhoogt de netwerkprestaties en -flexibiliteit van mensen, locaties, applicaties en cloudomgevingen. GTT heeft een wereldwijd Tier 1 internetnetwerk en biedt een uitgebreid pakket aan netwerk- en beheeroplossingen voor de cloud, die gebruik maken van geavanceerde technologie voor software-defined netwerken en beveiliging. GTT helpt duizenden organisaties met een portfolio dat bestaat uit SD-WAN en andere WAN-diensten, internet, security en telecomdiensten. Klanten profiteren van klantgerichte service die wordt ondersteund door het streven naar operationele uitmuntendheid.

Over Barry Callebaut

De Barry Callebaut Groep is 's werelds grootste producent van chocolade- en cacaoproducten van hoge kwaliteit. In één op vier van alle chocolade- en cacaoproducten die wereldwijd worden geconsumeerd, zijn de producten aanwezig. Als business-to-business bedrijf is de Barry Callebaut Groep actief voor de volledige voedingsindustrie, van wereldwijde en lokale voedingsfabrikanten tot ambachtelijke en professionele gebruikers van chocolade, zoals chocolatiers, patissiers, bakkers, hotels, restaurants en cateraars. Met meer dan 175 jaar chocoladegeschiedenis beschikt de Barry Callebaut Groep over een ongeëvenaarde totaalexpertise in cacao en chocolade. Door leiderschap in innovatie helpt het zijn klanten groeien. In combinatie met het leiderschap in kostenefficiency maakt dit van de Barry Callebaut Groep de voorkeurspartner van de voedingsindustrie voor uitbesteding. www.barry-callebaut.com

Call
Sales Enquiries: